GM és a Segway közösen dolgozzon ki az új kétkerekű, két ülés elektromos járművet, a személyes városi mobilitás és a hozzáférhetőség volt a fő cél. A társaság azt tervezi, hogy egy ilyen kétkerekű, két személyes elektromos járművel sikerül kiszorítani az autókat a belvárosból a Segway előnye hogy gyors, biztonságos, olcsó és ráadásul környezetbarát alternatíva.
A PUMA egy hatalmas kommunikációs hálózathoz csatlakoznak, amely lehetővé tenné a járművek egymás szabályozását ,áramlást így nagyobb dugok elkerülhetők lennének és a balesetek száma is csökkene. A 130 kg-os prototípusba került egy lítium-ion akkumulátor ,Segway kétkerekű kiegyenlítő technológia, valamint a kettős villamosmotorok. A célja, hogy elérje a akár a 60 km/h sebességet, és mindezt egy feltöltéssel 60km-en keresztül.
A vállalat nem publikálta a költségeket, de azt mondta, hogy ideális esetben a teljes működési költség - beleértve a vételárat, a biztosítás, a karbantartás és üzemanyagot - egynegyede-egyharmada lesz egy átlagos hagyományos járműhöz képest.